بصیرت
 
قالب وبلاگ

 به بهانه سالروز شهادت عماد مغنیه؛

تصاویر دیده‌نشده از کودکی تا جوانی فرمانده شهید حزب‌الله

 

حاح رضوان در تاریخ 23 بهمن ماه 1386 در محله کفرسوسه دمشق به دست جوخه‌های ترور رژیم صهيونیستی به شهادت رسید.
گروه جهاد و مقاومت مشرق در سالروز شهادت شعید عماد مغنیه (حاج رضوان) فرمانده عملیاتی حزب‌الله لبنان، تصاویری دیده‌نشده از کودکی تا جوانی این سردار شهید را تقدیم مخاطبین عزیز می‌کند.

عماد فائز مغنيه در سال 1962 میلادی در روستاي «طیردبا» از توابع شهر صور در استان صور در جنوب لبنان، ديده به جهان گشود.

مغنيه که در خانواده‌اي پنج نفره متشکل از پدر، مادر و دو برادرش به نام‌هاي «جهاد» و «فواد» مي‌زيست، تحصيلات عالي خود را در دانشگاه آمريکايي بيروت ادامه داد.

 

وي با سازمان آزادي‌بخش فلسطين همکاري مبارزاتي داشت، ولي پس از حمله سراسري ارتش صهيونيستي در خرداد ماه 1361 به لبنان که تا بيروت پايتخت اين کشور پيش رفت، پس از عقب‌نشيني و خروج نيروهاي عرفات از راه بندر بيروت، از اين گروه فاصله گرفت و به جنبش شيعي «افواج المقاومة اللبنانية» که توسط امام موسي صدر و شهيد دکتر مصطفي چمران بنيانگذاري شده بود، پيوست.

 

استعداد فراوان، از خودگذشتگي و شجاعت که از ويژگي‌هاي بارز او به شمار مي‌آمدند، در هم آميخته و از او شخصيتي انقلابي تمام عيار پديد آورد. جهاد، برادر عماد، در سال 1363 در عمليات عليه اشغالگران به شهادت رسيد. فؤاد نيز قرباني توطئه سازمان جاسوسي اسرائيل موساد شد و به شهادت رسيد.شرکت او در سلسله عمليات نظامي و كارساز عليه اشغالگران صهيونيست، باعث شد تا دشمنان از او به عنوان شخص اول در نبرد با مقاومت اسلامي ياد کنند.

 

عماد مغنيه در پاييز 1362 در عملياتي عليه آمريکا در کويت، به اسارت درآمد، ولي با ترفندهاي گوناگون موفق به رهايي شد. پس از آن بود که سازمان جاسوسي آمريکا (سيا)، پي به شخصيت واقعي وي برد و در بدر به دنبال دستگيري او، لبنان و خاورميانه را زير پا گذاشت. آمريکا، عماد مغنيه را دشمن سرسخت و خطرناک خود مي‌دانست. بدان اندازه که وي را مسئول انفجار مقر تفنگداران دريايي آمريکا در بيروت و کشته شدن 241 کماندو و همچنين مقر چتربازان فرانسوي در بيروت و کشته شدن ده‌ها تن از آنان مي‌داند. همچنين او را مسئول چندين نوبت عمليات شهادت طلبانه عليه سفارت آمريکا در لبنان و کويت و ربودن هواپيمای امیر کویت مي‌داند.

 

جايزه 25 ميليون دلاري آمريکا براي زنده يا مرده عماد، نشان از هراس جنايتکاران و تروريست‌هاي دولتي از هرگونه مقاومت دارد. بر خلاف آنچه آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه عماد مغنيه جوّسازي مي‌کنند و او را تروريستي بزرگ مي‌نامند، وي تنها رزمنده‌اي خالص از مقاومت اسلامي لبنان بود که براي نجات کشورش از اشغالگران، تا پاي جان مبارزه کرد و بيش از 26 سال، سازمان‌هاي اطلاعاتي 42 کشور از جمله سيا و موساد را به دنبال خود کشاند.

 

بدون شک، توانايي‌هاي خارق‌العاده عماد مغنيه يا همان «حاج رضوان»، در «لجنه امنيه» حزب‌الله، نقش بسزايي در پيشرفت کميته امنيتي و وارد آوردن ضربات جبران ناپذير بر رژيم اشغالگر قدس داشته است. تاثیر این ضربات بر پیکره صهیونیسم جهانی به حدی بود که پس از شهادتش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جهان پس از مغنیه ( بخوانید آمریکا و هم‌پیمانانش) روزهای آرام‌تری را خواهد داشت. امروزه هر کس بخواهد از دين و کشور خويش در برابر اشغالگران دفاع کند، به تروريسم متهم مي‌شود که اين چيز تازه‌اي نيست.

 

 
 
 
 



محب شهدای گمنام شیراز


[ پنج شنبه 26 بهمن 1391 ] [ 14:42 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]

 

بزرگ ترین انقلاب جهان

 

 

۲۲بهمن، سالروز تجدید بیعت مردم با رهبرشان

روزی که لنز دوربین ها ناتوان ماند از به تصویر کشیدن عشق مردم به انقلابشان

آمده بودند با وجود مشکلات اقتصادی؛ آمده بودند با دلخوریشان از برخی مسئولین به خاطر ایجاد تنش بین یکدیگر؛ آمده بودند با وجود هجمه های سیاسی علیه کشورشان؛ آمده بودند با وجود تبلیغات سوء علیه کشورشان؛ آمده بودند با هر نوع عقیده سیاسی؛ آمده بودند با هر نوع حجاب و پوششی؛ آمده بودند با پای پیاده؛ آمده بودند به عشق رهبرشان...

این است غیرت ایران و ایرانی

یاعلی...

 


محب شهدای گمنام شیراز


[ پنج شنبه 26 بهمن 1391 ] [ 14:39 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]

 سخنی با دستگاه محترم قضا:

حالا که علی لاریجانی به عنوان رئیس قوه مقننه خط قرمزی برای خانواده خود قائل نیست خوب است که با سرعت بالا و به صورت عادلانه به مدعی اقای رئیس جمهور رسیدگی شود
گروه سیاسی تعامل- رئیس جمهور روز گذشته در جریان استیضاح وزیر کار و در صحن علنی مجلس، فیلمی از فردی به نام فاضل لاریجانی رو کرد که این اسناد (به فرض صحت) بیانگر لابی فاضل لاریجانی با مرتضوی می باشد. 
رئیس جمهور انتظار داشت با ارائه این سند علاوه بر نجات وزیر خود از استیضاح، رئیس مجلس را هم تخریب کند و به قول خویش با رو کردن پشت پرده ها و بیان آنچه نمایندگان نمی دانند خانواده لاریجانی را زیر سوال ببرد اما در آخر وزیر خود را از کار بیکار دید و ...
رئیس مجلس اما با سعه صدر و هوشمندی، مجلس را اداره کرد و سپس مطالبی را بیان کرد که اگر اجرایی شود و جامعه عمل پوشانده شود قطعا اطمینان مردم را به نظام تفزایش خواهد داد و موجب افزایش سرمایه اجتماعی می گردد.
لاریجانی در قسمت مهمی از نطق دیروز خود گفت: فرق من با شما این است که می گویم اگر کسی از بستگان من تخلف کرده رسیدگی شود بلکه اطرافیان شما تحت تعقیب هستند و همچنان روی آن می ایستید و شما مانع رسیدگی می شوید و حتی گفتید خط قرمز است. 

حالا که علی لاریجانی به عنوان رئیس قوه مقننه خط قرمزی برای خانواده خود قائل نیست خوب است که با سرعت بالا و به صورت عادلانه به مدعی اقای رئیس جمهور رسیدگی شود و اگر فاضل لاریجانی مرتکب خطا و یا جرمی شده است به آن رسیدگی گردد تا علاوه بر اجرای عدالت در جامعه سرمایه اجتماعی که به وسیله ایجاد شبهات در این هفت ساله به حداقل رسیده است، بازسازی گردد.
این محک می تواند بر افتخارات قوه قضاییه که با خانواده هاشمی و جوانفکر برخورد کرد بیفزاید و نشان دهد که در جامعه اسلامی نسبت های خانوادگی دلیل بر عدم اجرای عدالت نیست . باشد که همه شامل این آیه گردیم:

يا اَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّهِ وَ لَوْ عَلى‏ اَنْفُسِكُمْ اَوِ الْوالِدَيْنِ وَ الْاَقْرَبِينَ اِنْ يَكُنْ غَنِيّاً اَوْ فَقِيراً فَاللَّهُ اَوْلى‏ بِهِما فَلا تَتَّبِعُوا الْهَوى‏ اَنْ تَعْدِلُوا

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد ، قيام كنندگان دائمى به عدالت باشيد و شهادتهاى شما براى خدا ادا شود ، اگر چه به ضرر خويشتن يا پدر و مادر و خويشاوندان تمام شود ، بدون تفاوت ميان بى‏نياز و نيازمند ، خداوند به نيازمندى و بى‏نيازى آن دو داناتر و شايسته‏تر است . از هوى پيروى نكنيد تا عدالت بورزيد./"سوره نسا آیه 135 "

لازم است تا مسئولان قوا نشان دهندکه برای تحقق عدالت، مانعی را بر نمی تابند حتی نزذیکان خود را. و صد البته دکتر احمدی نژاد هم لازم است برای پیگرد برخی متهمین اطراف خود که روز گذشته لاریجانی بدان اشاره کرد، محدودیت ایجاد ننماید.

البته در این میان عمل خلاف قانون و استراق سمع و انتشار آن نیز لازم است مورد پیگیری و پیگرد قرار گیرد.
و صد البته آنچه در این میان رنگ باخت، اخلاق سیاسی بود


محب شهدای گمنام شیراز


[ سه شنبه 17 بهمن 1391 ] [ 15:55 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]

 

بگذار بچه‌ها شب بروند حمید را بیاورند.هنوز دیر نشده

 

اصرار کردم«بگذار بچه‌ها شب بروند حمید را بیاورند.هنوز دیر نشده.»
سر تکان داد و گفت نه .
گفت:«این قدر اصرار نکن احمد،یا همه با هم یا هیچ کس» .


شهید احمد کاظمی واقعه شهادت شهید حمید باکری را این گونه نقل می‌کند:
«دیگر نه نیرویی می‌توانست برسد،نه آتش مقابله داشتیم،نه راهی برای رسیدن مهمات به خط . تصمیم گرفتم بمانم. احساس می‌کردم راه برگشتی هم نیست که خمپاره شصتی آمد خورد کنارمان و دیدم حمید افتاد و دیدم ترکش آمد خورد به گلویش و دیدم خون از سرش جوشید روی خاک دیدم خون راه باز کرد و آمد جلو دیدم دارم صدایش می‌زنم حمید و دیدم خودم هم ترکش خورده ام و دیدم بی سیم چی ام آمد خون دستم را دید و اصرار کرد بروم عقب.»
مهدی (مهدی باکری) حواسش رفت به بچه‌های سنگر و من دور از چشم او به کسی گفتم:«برو جنازه حمید را بردار و بیاور.»مهدی گفت:«لازم نیست،بگذار بماند.»فکر کردم نشنیده یا نمی‌داند و یک حدس دیگر زده. گفتم«من داشتم یک دستور دیگر به…»
گفت:«من می‌دانم حمید شهید شده.»
گفتم:«پس بگذار بروند بیاورند.»
گفت:«نمی‌خواهد.»
گفتم:«چی را نمی‌خواهد؟الآن وقتش است.شاید بعد نشود.»
گفت:«می‌گویم نمی‌خواهد.»
گفتم:«ولی من می‌گویم بروند بیاورندش.»
گفت:«وقتی می‌گویم نمی‌خواهد،یعنی نمی‌خواهد.»
گفتم:«چرا؟»
گفت:« هروقت جنازه بقیّه را رفتیم آوردیم،جنازه حمید را هم می‌آوریم .»
اصرار کردم«بگذار بچه‌ها شب بروند حمید را بیاورند.هنوز دیر نشده.»
سر تکان داد و گفت نه.گفت:« این قدر اصرار نکن احمد،یا همه با هم یا هیچ کس ».



محب شهدای گمنام شیراز


[ سه شنبه 17 بهمن 1391 ] [ 15:49 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]

 

گفتـــ فحشا کجا آید پدید؟؟؟
گفتمش در کوچه های بی شهید...

ثامن تم : ای شهید....

ای شهید چرا بست نشستــــه ای؟؟؟
چرا سر در گریبانی؟؟؟
فدای این حیای تو ای شهیـــــــــد
چه عارفانه خدایی شدید ...و چه جاهلانه باختیم...
بابی انت . وامی...
 

ثامن تم : ای شهید....


اللهم عجل لولیک الفرج
یا قائم آل محمد (عجل الله تعالى فرجه الشريف) بیا ...



محب شهدای گمنام شیراز


[ دو شنبه 9 بهمن 1391 ] [ 10:5 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]

 

نکات علوی از آیت الله العظمی بهجت

(g,*

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به سخن على (عليه ‏السّلام) عمل نكرديم

آیت الله العظمی بهجت علّت این را که بسیاری از مردم منحرف شده و مثلا به کمونیسم میگروند، در این میدانند که ما به فرمایش امیر المؤمنین علیه السلام عمل نکردیم. مانند دستور به پارسايى و مجاهدت و پاكدامنى و درستى؛ و همچنین برابر بودن پیشوایان با تهیدستان.

آیت الله العظمی بهجت گفتهاند: (1)

«اميرالمؤمنين ـ عليه ‏السّلام ـ فرمود: «أَلا وَ إِنَّ لِكُلِّ مَأْمُومٍ إماما، يَقْتَدِى بِهِ وَ يَسْتَغيى‏ءُ بِنُورِ عِلْمِهِ، أَلاوَ إِنَّ إِمامَكُمْ قَدِ اكْتَفى مِنْ دُنْياهُ بِطِمْرَيْهِ، وَ مِنْ طَعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ... فَوَ اللّه‏ِ، ماكَنَزْتُ مِنْ دُنْياكُمْ تِبْرا، وَلا ادَّخَرْتُ مِنْ غَنائِمِها وَفْرا، وَ لاأَعْدَدْتُ لِبالى ثَوْبى طِمْرا...» (2) [بدان، كه هر كس را امامى است كه بدو اقتدا مى كند و از نور دانش او فروغ مى گيرد. اينك امام شما از همه دنيايش به پيرهنى و ازارى و از همه طعامهايش به دو قرص نان اكتفا كرده است. البته شما را ياراى آن نيست كه چنين كنيد، ولى مرا به پارسايى و مجاهدت و پاكدامنى و درستى خويش يارى دهيد. به خدا سوگند، از دنياى شما پاره زرى نياندوختهام و از همه غنايم آن مالى ذخيره نكردهام. و به جاى اين جامه، كه اينك كهنه شده است، جامهاى ديگر آماده نساختهام...]

و نيز فرمود: «إِنَّ اللّه‏َ تَعالى فَرَضَ عَلى أَئِمَّةِ العَدْلِ [الْحَقِّ] أَنْ يُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النّاسِ، كَيْلا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقيرِ فَقْرُهُ».(3)خداوند بر پيشوايان حق و عدل فرض کرده است که خود را با تهيدستان برابر نهند تا فقر، آنان را به نگراني و پريشاني نکشاند.

ولى ما به سخن آن حضرت عمل نكرديم تا اين كه سبب شد مردم فوج فوج كمونيسم شدند!»



محب شهدای گمنام شیراز


[ جمعه 6 بهمن 1391 ] [ 16:9 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بصیرت را در همه ابعاد زندگی خود پیاده کنیم تا دینمان و عقایدمان را ناخواسته و نفهمیده به یغما نبرند. التماس دعا
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و آدرس basirat110.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب